Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Toen de Britse klimmer George Mallory in 1924 de vraag kreeg voorgelegd waarom hij de Mount Everest wilde beklimmen, luidde zijn antwoord simpelweg: 'Because It's There'. Voor het beklimmen van de Mount Everest is dat wellicht reden genoeg, maar bij het ontwerpen van opleidingen verdient het toch de voorkeur onderwijskundige wenselijkheden en mogelijkheden centraal te stellen. Toch blijkt dat niet altijd het geval te zijn, vooral wanneer het gaat om nieuwe technische ontwikkelingen. ICT-toepassingen bijvoorbeeld worden vaak met geen andere reden in een opleiding opgenomen dan omdat 'ze er nu eenmaal zijn', of omdat de concurrent dat ook doet. Dit boek is een pleidooi om de verleiding te weerstaan en onderwijs doordacht te ontwerpen, rekening houdend met visies op leren, kenmerken van de doelgroep en de organisatorische context. Het boek is geen handleiding tot het ontwerpen van onderwijs maar geeft wel te denken. En zal iedereen die te maken heeft met het ontwerpen van opleidingen en onderwijs tot steun kunnen zijn
Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- opleidingsprofiel --- didactiek --- onderwijsvernieuwing --- Matériel didactique Leermiddelen --- Plans de formation Opleidingsplannen --- Tests Tests --- 378.1 --- 458.1 --- assessment --- didactische werkvormen --- leerwerkplaats --- leren --- onderwijsorganisatie --- professioneel handelen --- 371.3 --- Didactiek (didactische werkvormen) --- 450.4 --- Onderwijsstrategieën --- organisatie van het hoger onderwijs --- Organisatie - management --- Opleidingen --- Onderwijskunde --- Onderwijs --- Leren --- Leermiddelen --- Evaluatie --- Assessment --- Ontwikkeling --- Onderwijsvernieuwing --- 450.45 --- attitude --- examinering --- informatica --- leermethoden --- leermiddelen --- leerplanontwikkeling --- onderwijs --- professionalisering --- Opleiding --- Leermiddel --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Arbeidsmarkt --- Sport
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|